IL·LUSIÓ

Il·lusió:  segons el diccionari, error de percepció, de judici o de raonament provocat per una aparença.

Vet aquí un exemple d’il·lusió,  en el que pretén ser un indirecte lliure.

 

“Havien estat passejant per les passarel·les del Museu d’Història de la Ciutat  i s’havien anat parant a llegir.

Així havien fet davant de les restes d’unes sitges de garum del segle I a.C. El garum havia estat una salsa molt apreciada pels romans. La fabricaven amb vísceres de peix  i per a ells era una delicatessen. Llavors, ell li havia passat el braç per la cintura i s’havia apropat per darrera al seu cos.

La Júlia havia sentit una esgarrifança i havia entrellaçat els seus dits amb els d’ell. Com era possible que algú trobés avorrits els museus? Qui deia que els cardus i els decumanus i el garum no podien ser la cosa més sexy del món? Havia desitjat tant que arribés aquest moment…

I ell s’havia deixat encisar per la seva olor. Com era possible que avui estigués tan preciosa? Com era que les mans se li escapaven? I és que se la menjaria sencera allà mateix, amb garum o sense.

Una veu en off havia anunciat que el Museu tancava dins d’un quart d’hora.  Massa aviat per a tots dos.”

Anuncis

4 comentaris

Filed under Narrativa

4 responses to “IL·LUSIÓ

  1. pep

    Jo també vaig visitar el Muaseu de la Ciutat un dia, i recordo molt bé les sitges del garum. Ja saps, a jo açò de la història m’encanta.
    Molt emotiu, Eva. T’he dit que cada cop escrius millor?

  2. Eva

    Home, m’hagués estranyat que sent un amant de la història com ets, no haguessis estat mai al Museu d’Història de la Ciutat, encara que jo reconec que el vaig conèixer fa poc! M’alegro que et sembli emotiu i també que pensis que milloro, d’això es tracta. 🙂

  3. blaufosc

    A mí també m’agrada molt el Museu d’Història de la Ciutat. És un gran desconegut, moltissima gent no sap que hi és.

    El que també és cert és que està mancat de recursos per saber interpretar les restes, ja que tot se’ns presenta com un cúmul superposat de restes, la majoria de les quals se solapen temporalment.

    Més enllà d’això… és un museu que ofereix un escenari molt suggeridor. El sorgiment de l’amor en un lloc que té sentit perquè és runa.

    A mi també m’agrada, cada vegada més, com escrius.

    • Eva

      I a mi m’agraden, cada vegada més, els teus comentaris… Aquesta frase de “el sorgiment de l’amor en un lloc que té sentit perquè és runa” es pura poesia. Mira qui parla d’escriure bé… Crec que l’escenari del Museu és inigualable. Jo el vaig conèixer fa ben poc i tinc entès que fan visites guiades per la nit. M’encantaria anar, deu ser genial. Gràcies!

Deixa un comentari

