UN CANALLA IRRESISTIBLE

El Quim arriba a la feina a les nou clavades. Puntualitat anglesa. Treballa com a advocat en un bufet que va fundar el seu pare amb un soci, fa prop de cinquanta anys.  Dos anys més tard, vas néixer tu, li recorda sempre. Temps durs, aquells. L’Elvira, secretària del seu pare i la seva Moneypenny particular, li prepara cada matí un te amb un núvol de llet. Sense sucre. Impossible posar-se en marxa sense aquest petit ritual.

De temperament sarcàstic, al bufet s’ha guanyat a pols el no ser únicament considerat com a “fill de…”. Sempre li encolomen els casos més difícils. La seva capacitat dialèctica juntament amb un esperit embrollaire, que ell disfressa d’elegància con ningú, el fan un rival temut.

Amb les dones té un èxit increïble, que hores d’ara, a aquestes alçades de la seva vida,  encara no s’explica. Cauen com a mosques. I no serà perquè no les maregi per no arribar a res. Cert que és atractiu, sí, i ho sap. Però no acaba d’entendre que el considerin un “canalla irresistible”.   Quan ho comenta amb els amics, es fan un fart de riure. Canalla irresistible!  Ell fa conya i diu que ni Robert de Niro, ni Al Pacino, ni hòsties… Que l’Òscar al millor actor principal li haurien de donar a ell directament, perquè la seva vida no deixa de ser pura comèdia. O drama, segons els dies.

Viu amb la seva parella, en Guillem. I tenen un gat que es diu Frodo. Oficialment, són només dos amics que comparteixen pis i alguna que altra conquesta femenina. Sempre ha separat la seva vida privada de la pública. Encara que li costi reconèixer-ho, però, el que més li agrada és, precisament, agradar.

Anuncis

4 comentaris

Filed under Narrativa

4 responses to “UN CANALLA IRRESISTIBLE

  1. blaufosc

    Un núvol de llet! que bo!

    🙂

    Escrius bé. Els relats tant curts no són fàcils d’escriure. En tens més? saps per què t’ho pregunto? visita això:

    http://cmykedicions.wordpress.com/

    • Eva

      T’agraeixo novament les teves paraules. Saps? Quan escrius, encara que hi hagi qui diu que ho fa per satisfacció personal, etc (i és cert, clar) trobo que també hi ha un cert component narcisista o com li vulguis dir. Em refereixo que, a qui no li agrada que li diguin que escriu bé? Encara que t’ho digui el teu veí que no té ni idea del que parla. Si t’ho diu algú com tu, o com el meu amic Pep, que considero que escriviu molt bé… Llavors és total! Jo encara estic aprenent. Bé, sé que mai no es deixa d’aprendre. Però diguem que estic començant a donar les primeres passes. Sóc com un nadó. Ho dic molt humilment. No tinc gaire escrit encara, però em miraré a fons aquest enllaç que em dius. No el coneixia i l’he mirat per sobre. És interessant! Gràcies per la informació i per les teves paraules encoratjadores!

  2. Pep

    El teu amic Pep fa molt que t’ho diu, que escrius bé. Però tu, és clar, no em creus. Ti i jo estem en una bucle sense fi: ens ho diem i no ens creiem. Si han de venir de fora per dir-t’ho i que t’ho creguis, benvinguts sian!

    Blaufosc, sembla interesant el link que deixes. Si no t’importa jo també me’l miraré.

    • Eva

      Amic Pep, crec que a aquestes alçades ja em coneixes com per saber que ni que resuscités el mateix Shakespeare i vingués a dir-me que escric bé, jo no m’ho creuria. Forma part de la meva personalitat, el no creure-m’ho. I a més, de vegades, temo que la nostra amistat esbiaixi la teva opinió i no siguis tan implacable com podries ser… De totes maneres, reconec haver millorat gràcies al curs i el que em queda… Així que corre, que jo vaig darrera teu a tota hòstia i espero algun dia escriure de bé com tu ho fas…

Deixa un comentari

