CONTRA LES CORDES

Diuen que en tota història ben narrada ha d’haver uns personatges i un conflicte. Entre d’altres coses, és cert.  S’ha de portar al personatge contra les cordes i és llavors quan hi ha un punt de gir a la història. A la del meu personatge, és el moment en que decideix deixar de ser objecte, per a ser subjecte de la seva pròpia vida. Sembla fàcil, però no ho és. I sembla que tothom ho fa, però no és així. És el que la gent anomena portar les regnes de la seva vida.  A mi,  tot plegat, el que em provoca és vertígen.

Anuncis

9 comentaris

Filed under Narrativa, Personal

9 responses to “CONTRA LES CORDES

  1. Pep

    No, Eva, no és gens fàcil. Quan estàs contra les cordes moltes vegades no saps com sortir-te’n, i fas coses i la cagues, i si no en fas, també.
    Portar les regnes de la vida és una utopia, estimada meva. Qui ho fa, açò?

    • Eva

      Optimisme, Pep, optimisme, que estem tots dos d’un primaveral…
      Doncs mira, modèstia apart, jo el que tinc pensat fer és agafar les regnes de la meva vida i fer amb ella el que a MI em doni la gana. No podem seure i esperar que les coses caiguin del cel. I les circumstàncies les podem modificar, no ho dubtis mai. Fa falta coratge i voluntat, però moltes circumstàncies en les que vivim les perpetuem per mandra o vés a saber, quan podríem fer-les diferents i ser més feliços. De vegades, nosaltres mateixos ens busquem la infelicitat. Jo espero anar en direcció contrària!

  2. pep

    Et desitjo molta sort, que et farà falta. De totes maneres, determinació no te’n manca i, açò, és el més important.
    Jo no sé si é sla primavera o sóc jo, però…, bé, deixem-ho.

    Petons

  3. pep

    Tonta…que t’ha de fer mal. Seràs la m…. més meravellosa del món!!!!!

  4. blaufosc

    Si no fas res amb la vida, la vida farà el que vulgui de tu. O, el que és el mateix (suposo): tria tu abans que algú altre trii per tu.

    Equivocar-se en allò que no és quantificable és impossible: els encerts d’avui potser t’encaminen cap als desastres de demà i la lliçó d’una derrota pot ser la llavor d’un èxit.

    En qualsevol cas: felicitats per atrevir-te a ser una mica més lliure. La llibertat fa por. Sempre.

    • Eva

      Gràcies per les teves paraules. I tens raó. La felicitat, la decisió d’anar darrere d’un somni, fa una por que t’hi cagues, perdó per l’expressió. Però arriba un moment en què has de decidir que la vida et porti o intentar fer amb ella el que tu vulguis. Tens raó: pot sortir bé o malament. En tot cas, qui no arrisca, no guanya. I quina millor manera de morir que en l’intent de ser feliç, no?

  5. txell

    Jo no tenia personatge ni història. El punt de gir no el vaig trobar en el paper sinó en mi mateixa, ja que aquest exercici em va fer adonar que no seria capaç de fer 1er de novel·la.

    • Eva

      Txell, bonica. Jo tampoc no tinc personatge, ni història i tampoc faré 1r de Novel·la l’any que vé, perquè no vull perdre temps ni diners i si no tenim això no ho podem fer. Però no desisteixo. Continuaré treballant, escrivint, a veure si la famosa inspiració m’agafa en una d’aquestes i trobo el que necessito dir, el que vull expressar i que encara no ha sortit de dins meu. No tinc pressa, no m’importa fer-ho d’aquí uns anys, però quan ho faci, vull fer-ho bé. M’encanta tenir-te aquí. Una abraçada enorme i molt petonets.

Deixa un comentari

